0comix

nedjelja, 11.11.2007.

SPLITCOMIC REPORT

Dva dana san listala sav mogući dnevni tisak u potrazi za člancima o izvješću sa otvorenja izložbe Splitcomic - Stoljeće splitskog stripa. Da se odma razumimo, bilo ih je svugdi, ali nijedan nije uspia zadovoljit moje djetinje nastojanje da cili svit dozna nešto više o toj manifestaciji koju san osobno doživila ka najveću u svome mladome životu. Zato uziman stvar u svoje ruke.
Sve znalačke riči i stručne teme svita stripa pokrivene su katalogon Splitcomica. Ako vas zanima isti, ajte lipo do Multimedijalnog Kulturnog Centra kod Kocke i lipo si ga priuštite jer se stvarno isplati bit još jedan komad karte šta će vatat prašinu na vašin policama. Baš figura jer je dizajniran ka novine, ali je sve je zaklamano pa ništa ne leti vanka. A stripovskih tabli, kaiša, panela i predložaka unutra ima koliko oćeš. Sve šta se može pročitat unutra napisa je barba Zlatko Gall i svaka mu je rič na mistu. Ne samo da ćeš čut odakle je cili taj stripovski svit doša i di ide, nego ćeš još puno toga i naučit o stripu i o svakome autoru predstavljenome na izložbi. A i vi šta vas strip nikad nije zanima nikad ne možete znat šta će vas Tarik pitat ako se nađete u onoj tamo stolici.
Amo mi prić na izložbu. Ko se ikad, bar na moment uvatia čitanja stripova taj bi mora smatrat da njegov odlazak na izložbu spada pod obavljanje građanske dužnosti. Prođeš kroz ulazna vrata i promisliš: "Ajme, evo me u raju" (ali samo ako te bila pitura asocira na to). Na prvome katu su po datumima rođenja autora poredana djela počevši od najmlađeg (mene) do najstarijeg (Joško Marušić). Na drugome katu su izloženi prastari radovi kumova splitskog stripa (Angjelo Uvodić, Zdenko Svirčić i Frane Gotovac).
Posebnost izloženih stripovskih uradaka ne leži samo u njihovome izričaju i virtuoznosti izvođenja nego i u tome šta je većina radova originalna. Dakle u jednome izlošku možeš vidit cili proces nastajanja, počevši od neredne skice u olovci, podebljavanja tinton ili rapidografon, priko ispravljanja grešaka korektoron, bojanja tinton ili drvenin bojicama, do konačnog unošenja teksta. Isto tako možeš vidit kako su se ovi već davno afirmirani autori razvijali tokon vrimena, minjali stilove i stavove. Šta se toga tiče, puno su me iznenadili Nikola Listeš i Alem Ćurin u čijin su radovima (koji količinski prednjače pred radovima ostalih autora) očituju ogromni prijelazi između stilova. A, s obziron na to da se onda ne moš odlučit koji ti je stil crtanja bolji, onda je to samo jedan od dokaza njihove genijalnosti. Nota bene, Nikola Listeš jedan je od autora Superhrvoja o kojen smo pisali u pretprethodnome postu, a pravi pravcati Superhrvoje visi tamo na zidu izložbe! Kad san to vidila skoro san pala na guzicu. Vidit originalni primjerak nečega šta mi je ošarenilo djetinjstvo bilo je ravno otkrivanju novoga kontinenta (dobro, mislin da osjećaj mora bit takav, samo neman u koga provjerit). Uglavnon, dođen ja cila usplahirena do barba Nikole i pohvalin mu se da iman tog prvog/zadnjeg Superhrvoja i da ga čuvan ka oči u glavi, a on meni ni pet ni šest: "A mene je sramota šta ga imaš i šta san ga uopće crta". Valjda je njega sram šta je crta neku super-Hrvatinu šta tamo gađa četnike kamenjen. A takvo je vrime bilo, plus šta se ne sićan da je iko bia hrabar tada načet ratnu tematiku. Tila san ga trisnit jer je takva doza samokritičnosti već itekako pretjerana. Eto, bar je moja doza samopoštovanja dovoljno visoka pa to nisan napravila da me ne istiraju s izložbe.
Veliko iznenađenje za mene je bilo vidit radove Ante Madunića. Crteži su mu za stat i plakat od lipote. Takvu preciznost i bogatstvo savršeno razrađenih detalja nisan dosad nigdi vidila. I onda pročitaš da se jadan čovik trudi nać izdavača i poludiš radi saznanja da bi se u normalnoj državi izdavači čupali za njega. To je opet za plakat od tuge. Ako ti se pak plače od smija, onda svakako pogledaj i pročitaj sve šta vidiš pod imenon Vinko Barić. On, krajnje opterećen ovozemaljskin problemima stvara vesela i za slezenu bolna rješenja koja nemaju veze s mozgon. Pošteno me nasmija.
Kad san pregledala sve radove na prvome katu zaključila san da su jedini radovi sa primjesama digitalnog oni mlađahne autorice Sonje Gašperov i moji. Ali kad su autore postrojili jednog do drugog za vrime uvodnog govora onda mi je bilo jasno zašto je to tako. Nas dvi smo (bez uvrede majstorima) činile ogromnu dobnu razliku od stripovskih "starješina". E, uvodnog se govora ne sićan jer je presing stajanja isprid toliko svita okupira svu moju pažnju. Je, stvarno je bilo masu ljudi i to me baš ugodno iznenadilo. Ako ih je bilo dvistotinjak, malo san rekla. Doduše, kad je počela zakuska nekako mi se učinilo da ih je još i više. Sve u svemu, svaka čast splitskome svitu šta se pojavia u ogromnome broju i dokazala da strip nije mrtav. Još kad bi se među njima naša koji razumni izdavač i potvrdia tu tezu... ali nećemo sad bit bahati i grepst se za cilu šaku kad su nan pružili prst. A božemoj.
Veliki pozdrav istinskoj dovitljivici Sonječki, mami svih onih vragolastih životinjica na stranicama njezinih šarenih stripova. Tu u desnome kantunu imaš link njezinoga bloga Prokleti Bambij pa odaj rišpekt. Nemoj propustit ni njene radove na izložbi - na samome su početku, liva strana.
Masivno poštovanje barba Zlatku Gallu. Niko drugi nebi moga poklonit svome gradu nešto ovako lipo i kvalitetno ka šta je to učinia on postavljajući ovu izložbu. Napravia je to stvarno vrhunski plus šta se pošteno oznoia skupa sa barba Alemon dok su sve te papire stavili pod staklo i povišali po zidu. A tek izrada kataloga, plakata i majica... hvala!
A najiskreniji pozdrav i ogromno hvala ide mojoj mami, uz čestitke šta je tu večer junački podnila sav presing i uzbuđenje koje joj je priuštilo roditeljstvo nad suvremenin, stripovskim orjentiranin diteton.
Znan da san satrala sa ovolikin tekston, al srića da smo dovoljno demokratični pa možemo birat šta ćemo čitat a šta ne. Ma ako ima iko da je doša do ovog djela teksta ja san sritna i prisritna. Znan da san neke autore sa izložbe izostavila, ali kad bi baš sve izlajala, vi bi došli tamo i siroti ništa ne biste mogli zaključit sami. Pozdravljan svih u nadi da će vas šta više proć kroz tu lipu izložbu.

*NAKNADNI DODATAK PO ZASLUŽENOJ OPASCI ALEMA ĆURINA:
barba Boro Pavlović je nenamjerno osta uskraćen moje pažnje, a merita je pohvale na sva zvona. A s obziron na moju mladost, nevinosti i ponajprije neiskustvo, duboko se ispričavan. A nije da se nisan pokušala opravdat (podsjećan na gori navedenu rečenicu :"kad bi baš sve izlajala, vi bi došli tamo i siroti ništa ne biste mogli zaključit sami"). Ovin puten skidan kapu i Bori Pavloviću. Nemojte mi sad svi doć plakat da ste zaslužili dobru rič, ja san ipak tu najmlađa i ako je ikome dobra rič potrebna onda san to ja =) *

Lip pozdrav i masni poljubac,

zero

slija sa islošbe:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

11.11.2007. u 22:09 • 3 rekla-kazalaprintalaizdvojila

<< Arhiva >>



< studeni, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

07/2008 (2)
06/2008 (1)
05/2008 (1)
04/2008 (2)
12/2007 (1)
11/2007 (4)
10/2007 (1)
09/2007 (2)
08/2007 (1)
06/2007 (1)
05/2007 (3)
03/2007 (4)
02/2007 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

OPIS:
RECENZIJE, NAJAVE, KRITIKE, OPISI I JOŠ MNOGE NESAGLEDIVE MOGUĆNOSTI SVIJETA STRIPA

0comix TEAM:
Edward Elric
rOargh

zero



ARHIVA-POSEBITO:
HOROSKOP
INTERWJUY
MANGE
FOTOŠOP TUTORIAL
DESKTOPY
SUPERHRVOJE + DOWNLOAD
SPLITCOMIC REPORT


0comix KONTAKT:
0comix@gmail.com

LINKOVI:
DOMAĆE STRANICE:
LMI COMICS
Q STRIP
STRIPOVI.COM
STRIPOVI.ORG
HiES


STRIP KNJIŽARE:
MORE COMICS
LIBELLUS


TEAM-UP:
Crteži, karikature i sl.
Prokleti Bambij


Image Hosted by ImageShack.us

Radovi i tekstovi autorski su uratci 0comix.
Sve što nije takve prirode korišteno je s
dopuštenjem. Ako kradeš od 0comix, znači
da nemaš odgoja ni stila. © 2007


Image Hosted by ImageShack.us